Menu Sluiten

Goede voornemens, wat heb je er aan?

Laatst bijgewerkt op 15 juli 2019

Aan het eind van het jaar kijken we met z’n allen nog even terug naar het afgelopen jaar en overdenken we wat er allemaal gebeurd is in dat jaar. Aan het begin van het nieuwe jaar gaan we dan weer beginnen met ‘goede voornemens’.

Meestal zijn dat dingen als: meer bewegen, gezonder eten, vroeger naar bed, afvallen, etc. Maar als je dan terug kijkt op het afgelopen jaar: wat is er dan van je goede voornemens terecht gekomen? Vaak niet zo heel erg veel.

Doelen

Hoe kun je dit veranderen? Termen als meer bewegen, gezonder eten, meer bewegen en vroeger slapen zijn veel te algemeen. Omschrijf ze echt en maak er een doel van. Koop een mooi opschrijfboekje en omschrijf je doelen van 2018 in dit boekje.

Zoals bijvoorbeeld ik wil dagelijks 400 gram(!) groenten eten, zodat mijn gezondheid en energiepeil verbetert.

Ik ga dagelijks een uur wandelen, zodat ik elke dag 10.000 stappen zet en mijn conditie verbetert.

Ik ga elke dag om 11 uur slapen, zodat ik voldoende slaap krijg en op sta met voldoende energie om de dag vol enthousiasme te beginnen.

Gewoonte

Het is de bedoeling dat het goede voornemen een gewoonte wordt. Net zo als je elke morgen en avond je tanden poetst, zo zorg je ook dat je nieuwe goede voornemen ook een gewoonte wordt. Dus probeer ook niet alles tegelijkertijd te gaan doen. Als je begint met een goede gewoonte, zorg dan eerst dat deze een gewoonte wordt en ga dan pas door naar de volgende.

Het duurt 6-8 weken voordat het ingesleten is in je hersenen. En soms nog wel langer.

Het opschrijfboekje

Het opschrijfboekje kan erg belangrijk worden voor je. Schrijf er dagelijks in wat wel en niet goed ging. Zo wordt het een soort dagboek, waar je veel dingen in kunt schrijven. Ben je nog steeds op weg naar je doel? Hoe is het met je nieuwe gewoonte? Wanneer kun je met je volgende nieuwe gewoonte beginnen? Hoe voel je je bij de nieuwe gewoonte?

Als je dan volgend jaar terug kijkt, kun je het boekje erbij pakken en krijg je een goed overzicht van het afgelopen jaar. Wat je allemaal hebt bereikt en hoe je daar gekomen bent, stapje voor stapje.

Bestrijd je Rimpels.

Blijf er zo lang mogelijk jong en stralend uitzien met deze vijf eenvoudige principes.

Online notitieboekje

Natuurlijk kun je het ook in een online notitieboekje typen, maar echt schrijven met pen op papier heeft toch wel zo z’n voordelen.

Door met de hand te schrijven spreek je het creatieve deel in je hersenen aan. Schrijven activeert maar liefst 3 verschillende delen in je hersenen en typen maar 1. Bovendien creëer je met schrijven een actief brein. Je krijgt van schrijven ook weer nieuwe ideeën.

Positief afsluiten

Dit is mijn laatste blog voor dit jaar en wil ook nog even terugkijken op het afgelopen jaar. Ik had dit jaar als doel gesteld om in de publiciteit te komen met mijn Gezichtsfitness. Ik heb iedere vrijdag een video gemaakt, zelfs toen ik op vakantie op Koh Samui (Thailand) was elke week een blog geschreven, een mooi interview met Lucinda Douglas gedaan, op de radio (Omroep Brabant) geweest, in de krant gestaan (Brabants Dagblad). En het leukste gaat nog komen, maar daar kan ik nu nog niks over zeggen. Maar het gaat dit jaar nog gebeuren! Zo kan ik het jaar positief afsluiten en iedereen fijne feestdagen wensen met de mensen die je lief zijn en een geweldig 2018!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

drie × een =