Menu Sluiten

Pioppi en glutenvrij, kan dat samen?

Laatst bijgewerkt op 15 juli 2019

Twee weken ben ik nu bezig met de gezonde Pioppi-leefstijl en ik eet ook al een aantal jaren glutenvrij. Voor mij gaat dit heel goed samen. In Pioppi zit namelijk niets dat gluten bevat. Geen brood of crackers, geen pasta of noedels. En ook geen andere bewerkte producten waar tarwe aan toegevoegd is. Mijn conclusie is dan ook dat het heel goed samen gaat.

Maar word je er blij van?

Heel veel mensen die glutenvrij (moeten) eten gaan op zoek naar vervangende producten, wat op zich ook logisch is. Brood en crackers zonder gluten, pasta en noedels zonder gluten. Deze producten zijn vaak erg bewerkt en meestal zijn ze ook niet echt lekker. Dat is mijn mening. Dat hoeft natuurlijk niet iedereen te vinden. Maar dat is nou net heel erg belangrijk in de Pioppi-leefstijl: geen bewerkte producten eten. Daar hebben we dus een heel belangrijk punt te pakken. Wat je bij de Pioppi eet zijn vooral veel groenten, kaas, eieren, volle melkproducten, etc. Zoveel mogelijk puur en vers. En daar zitten over het algemeen genomen geen gluten in. Ik word daar wel blij van. Zoveel onbewerkte producten, mijn lijf reageert daar heel goed op. Het zorgt voor afslanken door vetverbranding, betere slaap, meer energie

Bestrijd je Rimpels.

Blijf er zo lang mogelijk jong en stralend uitzien met deze vijf eenvoudige principes.

Pioppi-leefstijl voor gezond oud worden

Pioppi-leefstijl gaat verder dan 21 dagen een dieet volgen. Ik noem het met opzet een leefstijl en geen dieet, omdat de verwachting is dat een dieet een bepaalde tijd duurt en daarna wordt er weer ‘normaal’ gegeten. Het is een verandering van de leefstijl. En dan gaat het over beweging, ontspanning, eten, drinken, slapen, sociaal gedrag. Het leuke is dat je met deze leefstijl kunt bereiken dat je gezond oud wordt. Wie wil dat nou niet? Ik in ieder geval wel!

Wat eet je dan wel?

Ik ga een voorbeeld van een dag met je delen, zodat je kunt zien dat je echt genoeg en ook lekker kunt eten.

Ontbijt: fruit met yoghurt (voor mij geitenyoghurt, ik mag ook geen koemelk), kurkuma, beetje zwarte peper en een klein scheutje lijnzaadolie. Hier voeg ik nog een handje ongebrande en ongezouten noten aan toe.
Een omelet van 2 eieren, geitenkaas en zeewier. Zeewier gebruik ik omdat hier jodium in zit.

Lunch: Zelfgemaakte pompoensoep (pompoen, wortelen, zoete aardappel, ui, knoflook, gember en chilivlokken) met blokjes gerookte kipfilet.
Na de lunch pak ik meestal een stukje pure chocolade 85%.

Diner: Courgetti (2 courgettes met de spirali gevormd tot spaghetti, maar deze kun je tegenwoordig ook kant en klaar kopen) met veel tomaten en knoflook en in de grillpan gegrilde zalm

Ik vind het allemaal heerlijk, dit is voor mij echt geen straf… Het is wel de bedoeling dat je alles zelf maakt: vers en onbewerkt.

Is het moeilijk?

Eigenlijk is het helemaal niet zo moeilijk. Het is handig als je er van te voren over nadenkt wat je wilt eten voordat je de boodschappen gaat doen (dat is eigenlijk altijd het geval). Het is wel gemakkelijk, je kunt hele gedeelten van de supermarkt overslaan. De fruit en groente is meestal in het begin van de supermarkt en daar koop je het meeste van. Het zuivelschap en vis- en vleesproducten zitten meestal aan de buitenkant van de winkel. De binnenkant kun je dus bijna overslaan.

Bestrijd je Rimpels.

Blijf er zo lang mogelijk jong en stralend uitzien met deze vijf eenvoudige principes.

Het schap van de glutenvrije producten heb ik de afgelopen weken niet bezocht, ik heb daar gewoon niets meer te zoeken. Alles wat ik eet is puur en echt en dat helemaal zonder gluten. Wat een ontdekking is dit!

Volg mij tijdens mijn 21 dagen Pioppi-leefstijl op mijn facebookpagina.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

zeventien + vijftien =